italiano – english
Attraverso questa selezione di sintesi biografiche l’autore desidera condividere il suo interesse per una parentesi della storia del nostro territorio, il cui tessuto culturale è testimonianza viva della presenza di intellettuali stranieri che hanno soggiornato o vissuto a Firenze e in altre località della Toscana in un periodo in cui viaggiare era un lusso destinato a pochi.
Through this selection of biographical syntheses, the author wishes to share his interest in a segment of the history of our territory, whose cultural essence is a living testimony of the presence of foreign intellectuals who stayed or lived in Florence and in other locations in Tuscany during a period in which traveling was a luxury reserved for the few.
Massimo Antonio De Francesco è laureato in economia e commercio presso la State University of New York ed è docente di lingua inglese. Ha pubblicato testi di inglese giuridico e poesie. Esercita la sua professione a Firenze e vive nella campagna limitrofa.
Massimo Antonio De Francesco holds a degree in economics from the State University of New York and is an English language teacher. He has published legal English manuals and poetry. He currently works in Florence and lives in the nearby countryside.